Frida Boisen, är en svensk journalist och publicist, digital chef, föreläsare, författare, sociala medier-konsult och tidigare chefredaktör som är uppvuxen i Göteborg.
Frida Boisen är krönikör och veckokolumnist på Expressen, där hon tidigare också var chefredaktör på kvällstidningen Göteborgs-Tidningen samt del av tidningsledningen och redaktionsledningen på kvällstidningen Expressen. Hon har tidigare också varit verksam som sociala medier-strateg vid Dagens industri.
I oktober 2015 tillträdde hon som digital chef för Bonnier Tidskrifter där hon också är en del av ledningsgruppen och ansvarig utgivare för sajter som amelia.se, veckorevyn.com, alltommat.se, mama.nu, damernasvarld.se och skonahem.com.
Hösten 2015 utkom hon med boken Digital succé - så lyckas du med sociala medier på Bokförlaget Forum. Frida Boisen tog 2014 emot priset Best use of Social Media på INMA Awards, tidningsvärldens Oscarsgala i San Francisco. Hon föreläser nationellt och internationellt om sociala medier, varumärkesbyggande, digitalisering, positivt ledarskap och att bygga vinnande lag. Hon har tidigare bloggat om ledarskap och sociala medier för International Newsmedia Association.
Frida Boisen has been a guest on 1 episode.
-
#12: Frida Boisen
May 21st, 2017 | 29 mins 40 secs
I dagens avsnitt möter ni Frida Boisen, digital chef, ansvarig utgivare och vice vd för Bonnier tidskrifter.
En kvinna som vet det mesta om digitalt ledarskap. Bara för några dagar sedan fick hon ett nytt fint pris som Årets Branschpersonlighet med motiveringen ”En urkraft om syns och hörs. Som passionerat pratar om digitala landskap utan att för den skull tappa fokus på affären. En urkraft som behövs i dagens medielandskap fullt av motsättningar och ytterligheter.”
Vad menar Frida Boisen med att du är ditt flöde? Och på vilket sätt menar hon att vi alla är ledare? Och var kommer denna makalösa urkraft ifrån?